پیکربندی شبکه مالتی پلکس Multiplex دنا و سمند با دیاگ مهادصنعت مدل G4

با عرض سلام خدمت شما همکاران محترم ، از امروز قصد داریم پیکربندی شبکه مالتی پلکس رو برای شما توضیح بدیم . اولین مالتی پلکسی که آموزش داده میشه مالتی پلکس SMS نود CCN مرکزی هستش .

برای انجام عیب یابی مالتی پلکس وارد منو عیب یاب دستگاه دیاگ مهادصنعت میشیم با توجه به خودرو مورد نظر وارد ایران خودرو میشیم و خودروی دنا رو انتخاب میکنیم و وارد قسمت مالتی پلکس میشیم ، در اینجا دو نوع مالتی پلکس SMS وجود داره : مالتی پلکس اکوماکس و مالتی پلکس SMS ، ما بر روی گزینه SMS میزنیم و وارد نود مرکزی CCN میشیم و گزینه پیکربندی رو انتخاب میکنیم . مواردی که در این قسمت قابل پیکربندی هست رو تک تک توضیح میدیم :


پیکربندی شبکه مالتی پلکس Multiplex دنا و سمند با دیاگ مهادصنعت مدل G4

  • سنسور ضربه خودرو دنا و سمند : سنسور ضربه یا همان دزدگیر فابریک روی خودرو های دنا و سمند است که در حالت پیش فرض غیرفعال است ، دزدگیر فابریک زمانی قابل فعالسازی است که بر روی خودرو دزدگیر فابریک ، شوک سنسور و سنسور چشمی وجود داشته باشند .
  • قفل اتوماتیک درب خودرو دنا و سمند در سرعت بیش از حد : در بعضی خودروها دیدین که بعد از حرکت کردن خودرو مثلا رسیدن به سرعت بالاتر از  کیلومتر بر ساعت به صورت اتوماتیک درب ها قفل میشوند . این گزینه برای فعال یا غیرفعال کردن همین عملیات می باشد .
  • قفل شدن پس از باز شدن غیر عمد : این گزینه مدت زمان مورد نیاز را برای بسته شدن مجدد درب ها در صورتی که با ریموت باز شده باشند اما شما به سمت خودرو نرفته و درب خودرو را به صورت فیزیکی باز نکرده باشید مشخص می کند . این گزینه همیشه فعال می باشد و فقط می توانید زمان مورد نظر را از 12 ثانیه تا  یا  ثانیه تنظیم کنید .
  • قفل شدن ترتیبی درب خودرو : این گزینه مربوط به زمانیست که قفل شدن درب ها انجام شده است و در زمان باز شدن اگر این گزینه فعال باشد ابتدا دب سمت راننده باز می شود و بعد از اقدام دوباره برای باز کردن درب ها کلیه درب ها باز می شود و در صورت غیرفعال بودن بعد از باز کزدن درب تمامی درب ها با هم باز می شوند .
  • نوع سیستم تهویه خودرو : این مورد نمایانگر نوع سیستم تهویه خودرو در دو مدل دستی و اتوماتیک می باشد ، برای مثال در خودروی دنا به صورت اتوماتیک و در خودرو سمند به صورت دستی می باشد .

در نظر داشته باشید برخی از پیکربندی ها در مالتی پلکس SMS فقط قابل مشاهده می باشد و برای تغییر آنها باید از منوی پیکربندی عمومی تغییر انجام شود که پیکربندی نور پس زمینه از همین نوع می باشد .

  • نوع سوییچ چراغ خطر ( نوع کلید فلاشر خودرو) : این مورد برای تعیین نوع کلید در دو حالت فشاری و دوحالته می باشد ، در صورت انتخاب اشتباه این گزینه عملکرد دکمه فلاشر درست نمی باشد . ( خرابی و یا عمل نکردن دکمه فلاشر در خودروی دنا مربوط به این پیکربندی می باشد )
  • تعداد کمترین چشمک زدن راهنما : این گزینه مشخص می کند در صورتی که دسته راهنما را به صورت کامل به سمت چپ یا راست قرار ندادیم و فقط یک فشار کوچک به دسته راهنما در سمت مورد نظر اعمال شد چند بار راهنما چشمک بزند ( این مورد در خودروهای مالتی پلکس جدید اضافه شده است )
  • نوع هشدار دزدگیر : این گزینه شمخص کننده نوع پخش صدای خودرو در زمانی که قفل شده است می باشد ( دزدگیر ) . در صورتی که روی آژیر باشد صدای آژیر پخش می شود و در صورتی که روی بوق باشد ، بوق خودرو به صدا در می آید .