بالانس چرخ ماشین یعنی چی ؟

بالانس چرخ ( Wheel Balance ) به معنی رفع نابالانسی به معنی متعادل کردن وزن چرخ در همه قسمت های رینگ است که این عمل باعث تکان هایی در خودرو یا همان لرزش فرمان در سرعت های خاص می شود . درباره اینکه چرا این اتفاق حتی برای رینگ و لاستیک نو هم باید انجام شود باید گفت : وزن لاستیک و رینگ در همه قسمت های آن یکسان نمی باشد و برای رفع آن باید بالانس با دستگاه بالانس چرخ درجا و یا بالانس کامپیوتری انجام گردد .

درباره بالانس چرخ خودرو چه میدانید

 

لاستیک و رینگ خودرو در اثر استفاده از لاستیک (سایش آج لاستیک) و افتادن در چاله یا خرابی های جاده ای دچار خمیدگی های خیلی کم میگردد که نمی توان آنها را تشخیص داد و زمانی متوجه می شویم که با لرزش فرمان در سرعت های بین 80 تا 120 کیلومتر مواجه می شوید . برای رفع این مشکل باید به مراکز آپاراتی و یا مجموعه های تعمیر جلوبندی خودرو که دستگاه بالانس چرخ دارند مراجعه کنید . اگر شما جلوبندی سازی و یا آپاراتی دارید میتوانید به این صفحه برای قیمت و خرید تجهیزات آپاراتی و جلوبندی سازی مراجعه کنید .

نحوه عملکرد دستگاه بالانس چرخ خودرو

 

دستگاه های بالانس چرخ با حرکت دادن رینگ به صورت درجا ( بر روی خودرو ) یا به صورت ایستاده ( خارج از خودرو ) محل مورد نیاز برای اضافه کردن وزن مورد نیاز را شناسایی می کنند و این وزن را از طریق سرب که بر روی لبه رینگ و یا در رینگ های اسپرت در قیمت داخلی رینگ چسبانده می شود بالانس میکنند  . در نتیجه بعد از متصل کردن سرب مورد نیاز دستگاه وزن مورد نیاز را صفر نشان میدهد .